Facebook-mainonta on tärkeä osa Facebookin markkinointistrategiaa. Tällä hetkellä mainonta Facebookissa on erittäin kustannustehokasta ja kilpailu Suomessa vielä verrattain vähäistä.

Facebook tarjoaa mainostajille valtavan määrän dataa sekä digitaalisen maailman parhaat kohdennustyökalut. Pystymme tavoittamaan FB-mainonnalla useimmissa tapauksissa juuri sen asiakassegmentin, joka sinua kiinnostaa. Facebook-mainonnalla pystytään kohdentamaan esimerkiksi iän, paikkakunnan, kiinnostuksen kohteiden, käyttäytymisen tai potentiaalisen asiakkaan käyttämän mobiililaitteen tarkkuudella. Yritys voi myös hyödyntää jo olemassa olevia sähköposti- ja puhelinnumerorekistereitä kohdentaessaan mainontaa Facebookissa.

Facebook-mainonnalla voit:Facebook-mainonta

  • Trafikoida ihmisiä sivustollesi
  • Lisätä konversioiden määrää sivustollesi
  • Mainostaa julkaisujasi
  • Markkinoida Facebook-sivuasi
  • Saada applikaatiolatauksia mobiilisovelluksellesi
  • Sitouttaa yleisöäsi
  • Promota tapahtumaa
  • Lisätä kauppaa kertomalla tuotteistasi ja palveluistasi sekä mainostamalla tarjouksiasi
  • Lisätä videon näyttökertoja

Mitattavuus on tärkeä osa Facebook-mainontaa. Facebookin ominaisuuksilla pystyt mittaamaan esimerkiksi miten moni on nähnyt mainoksesi, verkkosivuillesi ajetun trafiikin, kuinka monesti videotasi on katsottu ja miten pitkän ajan sekä esimerkiksi verkkokaupan konversioiden hinnan (kuinka monta euroa mainostettu tiettyä tuotetta per myynti).

Facebookista löytyy perustason mainonnanhallinta työkalu (Ads Manager) ja edistyneempään käyttöön monipuolisempi työkalu (Power Editor), millä pystytään tekemään muun muassa massamuutoksia, A/B-testausta ja optimointia huomattavasti paremmin.

Ote meidän blogi-postauksesta liittyen Facebook-mainontaan.

“Kelataan takaisin hetkeen jolloin olemme rekisteröityneet Facebookiin. Olemme antaneet rekisteröitymisen yhteydessä Facebookille ikämme, paikkakuntamme, puhelinnumeromme, sähköpostiosoitteemme ja sukupuolemme.

Mahdollisesti olemme lisäksi kertoneet opiskelupaikkamme, työpaikkamme, positiomme yrityksessä sekä tämän lisäksi vaikka ja mitä. Nykyään myös tykkäämme ilmoittaa julkisesti myös merkittävistä elämäntapahtumista, esimerkiksi lapsen syntymästä tai kihloihin menemisistämme.

Tähän kun lisäämme sen, että Facebook on rakentanut kaikessa hiljaisuudessaan yhden älykkäimmistä koneistoista tunnistamaan käyttäjiensä mieltymyksiä ja kiinnostuksen kohteita sen perusteella minkälaisista sivuista käyttäjät tykkäävät ja minkälaisiin postauksiin käyttäjät kommentoivat, voimme yhteen ääneen todeta, että Facebookilla on tarjota yksi kovimmista kohdennustyökaluista markkinoijien käyttöön.

Annan muutaman käytännön esimerkin, miten eri aloilla voitaisiin hyödyntää Facebookia…
Häävalokuvaajana kohdentaisin mainostusta kihloissa oleville
Uutta kairamallia pilkkijöille (pilkkijätkin on oikeasti kategoriana Facebookissa)
Vauvatuotteita 0-3 vuotiaiden vanhemmille (tämänkin kohderyhmän Facebook pystyy tarjoamaan)
Kirjanpito- tai ajanhallintapalveluita pienten yritysten omistajille
iPhone 6:n omistajalle puhelimeen sopivaa älykästä suojakuorta (Facebook antaa käyttäjistä tiedon mainostajalle, mitä tarkkaa mobiilimallia käyttäjät käyttävät)

Mitä tarkemmin mainostaja pystyy kohdentamaan tuotettaan, sitä parempia tuloksia on luonnollisesti odotettavissa. Ei ole edes harvinaista, että olemme ottaneet asiakkaan some-mainostuksen haltuumme ja teemme mainostusta jopa 10 kertaa halvemmalla tai tehokkaammin.”

Lue koko blogi-postaus tämän linkin kautta.