Yli 400 miljoonan käyttäjän Instagramin mainosominaisuudet avautuivat 30.9. Suomessa. Mitä kauan odotetusta Instagram-mainonnasta tulee tietää?

Miksi mainostaa Instagramissa?

Instagram-mainonta tuo täysin uuden kanavan ja mahdollisuuden mainostajien käyttöön. Instagramilla on tänään jo 400 miljoonan kansainvälinen yleisö sekä 410 000 suomalaisen käyttäjän aktiivinen ja sitoutunut yleisö, joista 80 prosenttia ovat täysi-ikäisiä.

Mainonta hyödyntää Facebookin keräämiä tietoja käyttäjistä, mikä mahdollistaa erittäin tarkan kohdennuksen myös Instagramissa. Tarkan kohdennuksen ansioista Instagramin käyttäjäkokemus säilyy kiinnostavana käyttäjälle, sillä käyttäjille pystytään näyttämään juuri heille relevanttia mainontaa – ja samalla myös mainostajat tavoittavat juuri haluamansa kohderyhmän. Lisäksi call to action -painikkeiden myötä trafiikkia on mahdollista ohjata nettisivuille tai muualle sovelluksen ulkopuolelle, mikä tähän asti on ollut melko hankalaa.

Tietoa Instagram-mainonnasta

Instagram-mainonta ja sen työkalut noudattavat pitkälti emoyhtiö Facebookin linjaa. Tarjolla on kolme eri mainosmuotoa: kuva, video ja karuselli. Call to action -painikkeita on valittavana yhteensä 12 eri kappaletta, jotka tarjoavat brändille mahdollisuuden ohjata käyttäjä haluamansa toimenpiteen pariin, olkoon se sitten sovelluksen lataaminen, tuotteen ostaminen tai vaikkapa yhteydenotto.

Instagramille ominaiset hashtagit eivät näy Instagramin sisäisissä hauissa, mutta niitä kannattaa silti ehdottomasti käyttää tarpeen vaatiessa, sillä ne ovat olennainen osa Instagram-viestintää ja saavat mainoksesi näyttämään vähemmän mainoksilta – niin oudolta kuin se kuulostaakin. Lisäksi mainostaessasi esimerkiksi tiettyä kampanjaa tai tuotetta, on ne syytä merkitä niille ominaisilla hashtageilla.

Haluatko tietää lisää?

Olemme tehneet jo pitkään vaikuttajamarkkinointia Instagramissa, joka on luonteva keino tuoda brändiä, tuotetta tai palvelua esiin Instagramissa ja nyt olemme yksi ensimmäisistä toimijoista Suomessa, joka tekee asiakkaidensa kanssa Instagram-mainontaa.