LinkedIn on yksi parhaista mainonnan väylistä B2B-yrityksille. LinkedIn-mainonta toimii myös loistavasti rekrytoinnin täsmäaseena. LinkedInillä on yli 500 000 suomalaista käyttäjää ja useilta yrityksiltä löytyy yritysprofiili, mutta harvat ovat panostaneet profiiliinsa tarpeeksi. Pelkkä yritysprofiilin luominen ei tuo tuloksia, hyödyn maksimoimiseksi LinkedInissa tulisi olla aktiivinen, ja sisältömarkkinoinnin ohella LinkedIn-mainonta tuo yrityksesi juuri oikeiden ihmisten tietoisuuteen.

Mainostyyppejä on LinkedInissä kahdenlaisia – näyttömainontaa ja sponsoroituja tilapäivityksiä. LinkedInissä voidaan mainonta kohdentaa erittäin tarkasti, esimerkiksi tittelin (esim. myyntijohtajat) tai alan (esim. markkinointi-ala) mukaan. Hinnoittelu on joko näyttö- tai klikkikohtaista.

Sponsoroiduilla tilapäivityksillä saadaan mainonta luontaisesti kohdennetun ryhmän aikajanalle niin tietokoneelle, älypuhelimelle kuin tabletillekin. LinkedInin aikajanalta ammattilaiset metsästävät ideoita ja syvempää tietoa. Sponsoroidut tilapäivitykset päätyvät oikean ja hyvin sitoutuneen yleisön tietoisuuteen luotetussa ympäristössä.

Sponsoroidut tilapäivitykset:

  • Tavoita mainonnalla suurempi yleisö ja houkuttele uusia seuraajia
  • Syvennä suhdetta yleisösi kanssa
  • Tavoita oikea kohderyhmä tarkkojen kohdennusten avulla
  • Klikkaukset + verkkosivukonversiot

Näyttömainonta:

  • Tavoita korkealle arvostamiasi ammattilaisia
  • Lisää brändin tunnettuutta tärkeimmille aloile tai titteleihin kohdentaen
  • Mittaa näyttömainonnan toimivuutta

Sponsoroidut Inmailit:

InMaililla voit lähettää henkilökohtaisia viestejä LinkedIn kontakteillesi. Sponsoroidulla InMaililla on mahdollista lähettää viestejä myös verkostosi ulkopuolelle. InMaileja voit käyttää hyödyksi, kun haluat

  • Rekrytoida
  • Tavoittaa käyttäjät tehokkaammin kuin sähköpostitse
  • Konversioita henkilökohtaisilla viesteillä

LinkedIn-mainonta

Rekrytointi LinkedInissä:

Vain 20 % potentiaalisista työntekijöistä etsii aktiivisesti töitä, mutta moninkertainen määrä on valmis vaihtamaan työpaikkaa. LinkedInissä voit tavoittaa myös passiiviset talentit, jotka eivät aktiivisesti etsi töitä. Rekrytointityökalujen avulla löydät sopivimmat ehdokkaat, ja voit viestiä heille suoraan.

  • Tavoitat relevantit ehdokkaat. Nekin, jotka eivät aktiivisesti etsi töitä.
  • Yksittäisen rekrytointi-ilmoituksen kustannus vaihtelee kohdemaiden mukaan, mutta on hyvin edullista.