#WellTravelled

Herschel Supply Company on tunnettu reppu- ja laukkumerkki Suomessakin. Heidän launchaaman hashtagin #WellTravelledin alla on yli kaksi miljoonaa kuvaa ja jopa sivuavalla welltraveled-tagilla voi löytää yli miljoonaa kuvaa. Huomattakoon, että #herschelin alla on ”vain” n. 270 000 kuvaa.

Herschel aloitti suunnittelemalla. He varasivat nimet Instagramista ja Facebookista, mutta eivät heti aloittaneet julkaisemista. He halusivat ensin tietää, mitä he aikovat julkaista – he päättivät keskittyä laadukkaisiin valokuviin. Kuvillaan he näyttivät, kuinka heidän asiakkaansa matkustavat saaden aikaan fiiliksen, että heidän tuotteidensa kanssa matkustetaan tyylikkäästi. Matkustamisen ollessa muodissa he loivat hashtagin #WellTravelled.

Back to the mountains! ❤️

A post shared by Martina Bisaz (@kitkat_ch) on

WellTravelledin (#) avulla he saivat koottua yhteen tuotteensa, asiakkaansa ja asiakkaiden tarinat Instagramissa. Ihmiset ottivat paljon kuvia matkustellessaan ja Herschel sai hashtagin avulla kuvakatalogiinsa, tai siis hashtaginsa alle, kuvia joka puolelta maailmaa. Sen alta löytyy kuvia kaukaisista ja ei-niin-tunnetuista paikoista, kuten Färsaarilta ja Fezistä. Toki sieltä löytyy myös kuvia isoista kaupungeista, kuten New Yorkista ja Sydneystä. WellTravelled-hashtag on kuin yhteisö ihmisiä, jotka rakastavat matkustamista.

Ei ole aina helppoa käyttää asiakkaiden luomaa sisältöä. Se ei välttämättä reflektoi brändin haluamaa mielikuvaa, mutta Herschel onnistui siinä täydellisesti. Kuvia oli tarpeeksi, ja he onnistuivat kuratoimaan virrasta heidän tyyliinsä parhaiten sopivat ja standardit täyttävät otokset.

Kun näkee Herschelin sisältöä, tietää, että se on hyvätasoista. Sommitelmat ja kohteet ovat tarkkaan mietittyjä, olivat ne sitten ammattilaisen tai amatöörikuvaajan tuotoksia. Asiakkaat eivät välttämättä tavoittele Herschelin huomiota, mutta he tavoittelevat usein kuitenkin hyvälaatuisia kuvia. Tähän laatuun ja tyyliin he voivat ja haluavat myös samaistua ja Herschel tietysti hyödyntää tätä omassa feedissään.

Miksi Herschel ei käyttänyt brändinsä nimeä hashtagissä?

Herschel loi ilmiön ja hashtagin, joka on isompi kuin heidän brändinsä. Hashtagin avulla ihmiset ohjautuvat brändin pariin ilman, että sen nimeä tarvitsee mainita missään vaiheessa. Se antaa ihmisille vapauden olla osa liikettä, jotain suurempaa, kuin pelkästään yhden merkin tai brändin fani. Tämä helpottaa ihmisten sitoutumista Herscheliin, heidän kuitenkaan mainitsematta sitä julkaisuissaan.

Back to basics. #HerschelSupply Photo: @_darpan

A post shared by Herschel Supply Co (@herschelsupply) on

Saman hashtagin alla on nykyään paljon myös Herscheliin liittymättömiä kuvia. Kuitenkin #WellTravelledissä on sama punainen lanka, joka yhdistää kuvat ja niiden tekijät. Se yhdistää hienot hetket ja Herschelin tuotteet.

Kannattaako siis brändätä oma hashtag? Vastaus on kyllä.

Lue lisää täältä tai kuuntele tästä.

Jami Hellman
Social Media Producer
SomeWorks